Så kan unga kvinnors självkänsla stärkas

25 oktober, 2019

Modekedjan Monki, en del av H&M Group, vill jobba med att stärka unga kvinnors självkänsla. Sedan starten 2006 har Monki lyft frågor som rör mental hälsa, identitet och stigmat kring menstruation för att nämna några ämnen. Nu tar de nästa steg och lanserar en kampanj som ska inspirera och ge goda råd för både insidan och utsidan.

– Vår kampanj utforskar vad man själv kan göra för att ta hand om sig och må bra. Sahlgrenska Science Park har agerat bollplank och gett oss tillgång till en panel av experter som varit ett stort stöd i arbetet, säger Annika Jardin, kommunikationschef på Monki.

Experterna som ingått i teamet är en läkare, en psykolog och en specialist inom healthtech-området.

Med kampanjen hoppas Monki kunna göra fortsatt skillnad för unga kvinnor världen över.


Jennifer Grönqvist
Affärsrådgivare healthtech och vårt samarbete i HealthTechNordic
+46 733 968 592