Bridge Market Check

Analysera marknaden och knyt kontakter

Bridge Market Check riktar sig till dig som har siktet inställt på en internationell lansering och ser Storbritannien som en första marknad. Programmet pågår under cirka tre månader och är öppet för företag från hela Sverige. Men varför ska man välja Storbritannien som första internationella marknad? Och vad är nyttan med att gå ett program? Lyssna på Stella Faber, Business Sweden och Ted Ternander, Sahlgrenska Science Park.

För att få ut bästa effekt  bör du ha genomgått programmet Steps to Export med Business Sweden eller Go global med Sting och ha en första version av en internationaliseringsplan.

Bridge Market Check arrangeras två gånger per år.

Startdatum 2017: 23 februari och 26 september

Sista anmälan 2017: 15 februari och 15 september

Efter Bridge Market Check har du

  • en översiktlig analys om förutsättningarna för ditt företag på den engelska marknaden
  • en guide över vilka strategiska frågor du måste ha svar på för att fortsätta i din internationaliseringsprocess
  • arbetat fram en lista över Key Opinion Leaders

Ladda ner broschyr Bridge Market Check